Mainio sateinen maanantai:

  • Kävin kampaajalla pesettämässä hiukset. Olen kiitollinen siitä, että lähistölle on tullut mukava kampaaja. 
  • Kävelin sateen lotistessa apteekkiin asti ja hain lisää silmätippoja. Olen kiitollinen siitä, ettei lähimpään apteekkiin ole tuon pitempi matka, kävellen 20 minuuttia.
  • Löysin kaupasta siedettävän onnittelukortin sukulaismiehelle. Viime viikolla katselin postista, mutta värssyt eivät sopineet hänelle yhtään. Nyt onnittelut ehtivät ajoissa, jos Itella saa priority-kortin tosiaan päivässä mihin päin Suomea tahansa. (Pitää siis vielä viedä kortti postilaatikkoon.)
  • Eilistä lihapataa riitti tämän päivän lounaaksi. Olen kiitollinen siitä. ettei tarvinnut ruveta laittamaan ruokaa.
  • Pyykkikone ja astianpesukone ovat päällä. Olen kiitollinen siitä, ettei tarvitse kaikkea pestä käsin. Yksi kattilatiski päivässä on ihan ok.
  • Sateen lotina kuulostaa todella kodikkaalta. Taidan mennä sohvalle hetkeksi pitkälleni sitä kuuntelemaan ja ottaa keskeneräisen dekkarin mukaani. Olen etuoikeutettu, kun saan niin tehdä. Sairalomassa on hyvät puolensa.
  • Silmä voi ihan hyvin.