• Olen ollut sairaalassa äidin vuoteen vierellä tämän ja edellisen viikonlopun -  edellisellä kerralla itse asiassa yhteensä viisi päivää. Äidin vointi vaihtelee päivittäin, mutta hengityskatkoksia on kaiken aikaa eikä hän syö tai juo juuri mitään. Pääasiassa hän nukkuu. On ihanaa, että olen saanut olla hänen vierellään. Lähteminen on joka kerta vaikeaa, kun en tiedä, näenkö häntä enää koskaan.
  • Äiti havahtuessaan kyselee, kuoleeko hän nyt. Sanon, että Taivaan Isä tietää, milloin on lähtöhetki itse kullakin. Toivoisin saavani olla äidin vierellä silloin, kun hänen aikansa täyttyy. Sekin on korkeammassa kädessä.
  • Välillä äiti laulaa. Onneksi huonetoverit eivät ole pahastuneet, vaikka äiti on kuulemma laulanut myös öisin. Perjantai-iltana äiti oli hereillä. Silloin lauloimme Onpa taivaassa tarjona lapsillekin sekä Tule kanssani, Herra Jeesus.
  • Majapaikan löytäminen on aina oma lukunsa. Useimmin olen ollut pienessä sympaattisessa hotellissa, mutta siellä on niin huono ilmanvaihto (tuloilma unohdettu ikkunaremontissa), että herään öisin tuulettamaan ja nukun siksi huonosti. Erään ystävän luonakin olen ollut usein, mutta en kehtaa aina häntä vaivata. Niinpä viimeksi olin hotellin jälkeen toisen ystävän luona ja tämän viikonlopun vuokrattavassa pikku huoneistossa. Se oli vallan mahtava paikka, johon saatan mennä uudelleen, jos se joskus osuu olemaan vapaana. 
  • Junalippujen kanssa olen joutunut sähläämään monta kertaa ja makselemaan vaihtomaksuja. Kun tilanne tuntuu jatkuvsn, ostin nyt sarjalipun, jolloin matkat ovat sentään hiukan päivän hintaa edullisempia, sillä useinkaan en etukäteen tiedä, milloin olen menossa ja milloin pääsen takaisin. VR:n asiakaspalvelussa ollaan kylläkin erittäin ystävällisiä js avuliaita, ja vaihdot ja peruutukset ovat onnistuneet joka kerta. 
  • Töissä alkaa olla kova ruuhka tekemättömien töiden kanssa, kun en ole pystynyt viikonloppuisin työskentelemään niin kuin tavallisesti. Onneksi töissä on ymmärretty.
  • Viikonloppu oli sateinen, vaikka lunta luvattiin. Hetken aikaa sateli tänään isoja ”lumiriepuja” ja maa muuttui taas valkeaksi. Se oli hienon näköistä!
  • Nukuin viime yönä kymmenen tuntia! Se on aivan ennenkuulumatonta! Otin kyllä lääkettä pienen sirun, mutta en senkään avulla ole ikinä nukkunut niin pitkään. Ilman herätyskelloa olisin jatkanut siitäkin vielä. 
  • Olen kiitollinen kaiken muun lisäksi siitä, etten sairastunutkaan flunssaan, vaikka viime tiistaina vähän siltä tuntui. Antiwir auttoi taas...