• Sadepäivä. Ihan mahtava mahdollisuus puuhastella kotona. Sadetta tulee reippaasti ja rännit laulavat. Luonto kiittää myös, luulen.
  • Kävin eilen kylässä ensi kertaa useampaan kuukauteen. Koronatilanne Suomessa on rauhallinen ja olimme kaikki terveitä. Oli ihanaaa nähdä ystäviä pitkästä aikaa. Olemme tavanneet virtuaalisesti muutama vikon välein, mutta onhan toista olla paikalla ihan samassa tilassa. Teet nautimme turvavälejä pitäen, emme pöydän ympärillä.
  • Ystävättäristä on tullut isoäitejä. Saan kuulla tarinoita ja nähdä kuvia maailman suloisimmista vauveleista. :-)
  • Lomakodin kieppeillä pyöräillessäni muutama päivä sitten näin ketun! Se juoksi tien yli ja jäi sitten tarkkailemaan minua, kuten minä sitä. Hauska kohtaaminen. Eilen pyöräilin täällä kotimaisemissa, ja samalla matkalla säikäytin yhden rusakon tien vierestä. Paluumatkalla kadun reunasta pakoon puikki myös joko rusakonpoikanen tai citykani, en ehtinyt nähdä kunnolla. 
  • Olen viime päivinä käynyt useamman kerran kaupassa: kahdessa Prismassa ja yhdessä vaatekaupassa. Niin ja leipomon myymälässä, johon piti jonottaa ulkona. Kiva päästä itse valitsemaan tuotteita.
  • Sain päätöksen korvauksesta, kun bussilippu jäi käyttämättä koronan takia.Olin ostanut turhaan lipun 3,5 kuukaudeksi, mutta korvausta tulee 1,5 kuukaudesta. Parempi kuin ei mitään. Kuljin töihin fillarilla. 
  • Bussilla olen kulkenut vain työterveysasemalle, jossa onkin pitänyt käydä usein erilaisissa tutkimuksissa ja vastaanotoilla. Olen oppinut ostamaan mobiililippuja.
  • Kävimme toissapäivänä ostamassa kesäkukkia, taimia ja siemeniä.Kun sade laantuu, on aika mennä laittamaan kasvimaata. Perunoita ei Aramaani ajatellut laittaa tänä vuonna, mutta kasvimaalta on putkahtanut yhdeksän perunan tainta. Nostinkohan viime syksynä perunat hiukan huolimattomasti? Nyt voimme siirtää oma-aloitteiset perunat riviin, ja saamme kuin saammekin perunamaan.