• Kun on sairasomalla, on aikaa naputella kaikenlaisia tekstejä. Nautin.
  • Olo heikkeni yöllä ratkaisevasti. Soitin omalääkärille ja sain reseptin ja hyvät ohjeet jatkolääkinnästä. Olisi kannattanut jo eilen myöntyä ottamaan kortisonikuuri, mutta olin liian optimistinen. Onneksi kaikki järjestyi.
  • Aamulla oli kovin heikko olo, mutta nyt on parempi. Jaksoin taas työskennellä pari tuntia ja tehdä tunnit sijaiselle valmiiksi.
  • Aurinko pilkisti äsken hetkellisesti monen päivän jälkeen! Siellä se on tallessa pilvien takana...
  • Olen sairasloman aikana ennättänyt lukea lähes kaikki lukemattomat lehdet, joita on viime viikkojen aikana kertynyt. Aika ei tahdo yleensä niihin riittää. Pitäisi opetella selaamaan lukemisen sijaan, niin jäisi aikaa kirjoillekin. 
  • Talitintti on käynyt koputtelemassa ikkunansyrjään useita kertoja eilen ja tänään. Välillä näyttää kuin se katsoisi minua silmiin. Ehkä se vain kyselee talviruokinnan aloittamisen perään. Armaani on jo ostanut ensimmäisen talipötkön, mutta se ei vielä roiku omenapuussa.
  • Orava on vaihtanut talvikamppeet päälle. Sekin on ilmaantunut puuhastelemaan pihalle. Oikeastaan se on lähinaapurimme, sillä sillä on pesä meidän katon alla. Kuulen iltaisin vaimeaa töminää kylppärin yläpuolelta.
  • Kirjamessut menivät koknaan ohi ja lippu hukkaan. Olen lohduttautunut sillä, että rahaa säästyi (aina tulee ostettua jotakin, vaikka toisin päättäisi) ja selkäparkakin kotimatkan rasitukselta. Lisäksi olen muistuttanut itselleni, kuinka paljon minulla onkaan lukemattomia kirjoja kotona ja kuinka tämän vuoden uutuudet ovat ensi vuonna myynnissä puoleen hintaan. Laiha lohtu mutta parempi kuin ei mitään. ;-)
  • Harmittaa joutua ohjeistamaan sijaisille työtään. On menossa niin monta kiinnostavaa projektia, joita sijainen ei voi hoitaa. Oikeastaan on ihan hyvä havaita, miten innostunut sitä onkaan omasta työstään! Haluan päästä pian takaisin!
  • Toisaalta olen tosi kiitollinen siitä, ettei tarvitse tässä kunnossa lähteä töihin vaan saan levätä ja parantua ensin.