• Virus eteni kurkunpäähän, ja niinpä puhetyöläisen oli jäätävä kotiin. Pomo sanoi puhelimessa, että kuulostan ihan varikselta. Kiitollinen olen siitä, ettei sairaana tarvitse raahautua töihin. Pomo hankki sijaiset ja minä suunnittelin ja ohjeistin heille tunnit.  
  • Eiliseen osui ultraäänitutkimus vatsakipujen jatkoselvittelyihin liittyen. Nyt löytyi selitys: maksassa lukuisia kystia. Kivut johtuivat hajonneesta kystasta, joka oli vuotanut vatsaonteloon. Järkevä selitys. Kun seuraavan kerran sattuu, tiedän, ettei ole kyse vatsasta, saan unohtaa piimädieetit ja ottaa särkylääkettä. 
  • Äänetönnä voi onneksi puuhastella kotona, kun ei ole kuumetta. (Minulle tulee muutenkin viruksista alilämpöä eikä kuumetta.) Niinpä olen saanut selattua ja poistettua kaksi kassillista vanhoja lehtiä, imuroitua osan huoneista ja pestyä vessat. Olen tyytyväinen. Kohta hoidan pankkiasioita ja luen aineita, ja sitten voin taas rentoutua vaikkapa hyvän kirjan parissa.
  • Eilen nukahtelin pitkin päivää ja yskitti vähän väliä. Nyt olen pysynyt hereillä koko päivän ja hengityskin kulkee paremmin. Tarkoittanee, että olen paranemassa. Huomenna toivottavasti jo töihin.
  • Onneksi vanhentunut avaava astmalääke tuntuu toimivan, sillä saan uuden reseptin vasta perjantai-iltana, kunhan lääkäri palaa töihin ja ennättää sen minulle naputella. E-reseptit ovat kyllä käteviä!
  • Kahvilakkokin päättyi, kun ei kerran vatsassa ole vikaa. Join aamulla tilkkasen kahvia, ja kas, kaksi päivää kestänyt päänsärky hellitti! Ja siihen kun ei särkylääkekään ollut tehonnut. Sen kunniaksi taidan kohta nauttia myös päiväkahvit! Kamomillateetä onkin tullut juotua hehtolitroja näiden kuuden viikon aikana.
  • Eilen riensin myös lopettamaan suklaapaaston. Sehän ei vatsa- tai sappitautiselle sovi. Löysin uuden herkullisen suklaalaadun, ja pistelinkin sitä lähes koko levyn. (Armaalleni tarjosin puolivälissä jonkin verran, etten ihan kaikkea tule syöneeksi yksin.) Cloettan Sprinkle, suosittelen crispin ja mintun ystäville.
  • Sain iloisen yllätyksen postissa pari päivää sitten: ystävä lähetti kirjan! Mielenkiiintoiselta vaikuttaa.
  • Huomiseksi luvattiin lunta. Sitä olen jo odottanutkin!