• Syysloma alkoi. Aivan ihanaa.
  • Säät ovat olleet ennätyslämpimät tänä syksynä. Työmatkapyöräilijänä olen siitä kiitollinen, vaikka toisaalta pelkään pahoin, että sen alkusyy on ilmastonmuutos, jota ei enää pystytä hillitsemään. Ihmiskunta pilaa kauniin planeettansa.
  • Ruska on ollut taas kerran hehkeän kaunis. Nyt se alkaa olla jo ohi, ja ruskean harmaan sävyt alkavat voittaa oranssin, punaisen ja keltaisen. Samalla päivät lyhenevät ja pimeys saa enemmän sijaa.
  • Iltojen pimentyminen varhain yllättää. Illat kuluvat helposti sisätiloissa. On hiukan enemmän aikaa kotipuuhille.
  • Otin loma-ajaksi mukaan kassillisen lukemattomia lehtiä ja kirjoja. Jos ne eivät viehätä, on puhelimessa myös äänikirjapalvelu. 
  • Kävin tänään pyörällä asioimassa apteekissa ja urheiluliikkeessä. Ostin paljon lääkkeitä, ettei tarvitse heti mennä uudestaan näin korona-aikaan. Löysin myös lämpimät pyöräilyhanskat. Oiken hyödyllinen reissu. Paluumatkalla löytyi myös parempi reitti, jossa ei tarvitse ajaa mukulakivikatua, jota  joskus aiemmin olen muutamaan kertaan täristellyt.
  • Mennessä kilautin kelloa, kun ohitin kevyen liikenteen väylällä naisen ja koiran. "Kiitos", sanoi nainen. HÄN siis kiitti MINUA, kun soitin varoitukseksi kelloa. Ihana suhtautumistapa! Yleensä minä olen kiittänyt niitä, jotka väistävät kilautukseni jälkeen.
  • On kiva, kun saa ystävällistä, iloista asiakaspalvelua. Sitä saa nykyisin todella usein, niin tänäänkin.