• Olimme lauantaina hautajaisissa, joissa itku ja ikävä olivat vahvasti läsnä. Yllättävä lähtö oli järkyttänyt sekä perhettä että ystäviä. Samalla vallitsi syvä kiitollisuus siitä, että hyvä, rakas ihminen oli ollut keskellämme. Uskomattoman kaunis ja liikuttava hetki koettiin, kun siunauksen lopuksi pappi lauloi kauniilla, lempeällä äänellä arkun ääressä Petri Laaksosen ja Anna-Mari Kaskisen laulun Ota hänet vastaan. 
  • Minulla olisi ollut lauantaina työpäivä, mutta olin koulutuksessa, josta sain luvan lähteä kesken pois ehtiäkseni hautajaisiin. Olin hyvin kiitollinen siitä, että se järjestyi. Koulutus oli myös hyvin kiinnostavaa.
  • Eilinen päivä oli kaunis ja aurinkoinen. Kävimme kirkossa ja hautausmaalla vielä uudelleen. Veimme samalla kanervat Armaani suvun haudoille, kun emme sinne pyhäinpäivänä ennätä. Kiitollisuus menneistä sukupolvista valtaa hautausmaalla aina mielen. Ilman heitä ei olisi meitä. 
  • Tänään isäni täyttää 85 vuotta. Olen hänestä valtavan kiitollinen! Ihanaa, että olen saanut pitää molemmat vanhempani näin pitkään. Isä on edelleen huolehtivainen ja huumorintajuinen muistisairaudesta huolimatta. Siitäkin olen kiitollinen.  
  • Pääsin eilen illansuussa metsään kävelemään. Oli jo niin hämärää (aikaisin!), etten juurikaan löytänyt sieniä, mutta oli mukavaa olla metsässä. Metsästäjätkin olivatjo silloin lähteneet pois eikä tarvinnut pelätä joutuvansa ammutuksi hirvenä.   
  • Selviydyin tästäkin työpäivästä, vaikka eilen oli vaikea liikkua ja tänään iltapäivällä kurkku vähän kipeä. Molemmat vaivat ovat helpottaneet.
  • Sain yllättäen hyvää palautetta työstäni viimeiseltä tunnilta. Lämmitti.