Vuorotteluvapaan aikaansaama voimaantuminen on viimein alkanut ja työuupumus hälvenee - hyvä, sillä kohtahan on taas töihin lähdettävä. :-)

Valo, kevät ja lepo ovat saaneet aikaan levollisemman mielen, hyvän yöunen ja paljon elämäniloa. Tunnen jälleen olevani oma itseni vuosien jälkeen! Kunpa tätä olotilaa saisi ylläpidettyä myös töiden alettua.

Elämän edetessä päivät, viikot ja kuukaudet tuntuvat lyhenevän. Kesät ja talvet seuraavat toisiaan entistä nopeammin. Siitä en ole kiitollinen, mutta siitä olen, että jo näin monta vuodenkiertoa olen saanut elää. Lahjaksi saatu on elämä ja sen jokainen päivä!

Olen myös kiitollinen vanhemmistani, jotka ovat nyt jo vanhuksia. On ollut valtavan suuri onni saada kasvaa perheessä, jossa äiti ja isä rakastavat toisiaan. 

Suuri suku on myös kiitolllisuuden aihe. Vaikkei kaikkien kanssa olekaan tekemisissä, on hienoa tietää, mihin kuuluu. Sukua on hauska tavata silloin, kun se on mahdollista. Joidenkin kanssa yhteys syvenee ystävyydeksi.

***

Naapurimaan prinsessa kastetaan kristillisen kirkon jäseneksi tänään. Olen iloinen Victorian onnesta. Hän on - niin kuin useimmat esikoistyttäret -  tunnollinen, parhaansa tekevä ja vastuullinen, siis hyvä tuleva valtion pää. Ihanaa, että hänellä on Daniel rinnallaan ja että hän saa kokea äitiyden onnen.   

***

Virkistää, jos voi laajentaa elämänpiiriään tekemällä jotakin uudenlaista. Minulla yksi sellainen osa-alue on tänä vuonna pihan ja puutarhan hoito. Novisilla on paljon opittavaa. Yritys ja erehdys kuulemma kuuluvat myös ehdottomasti asiaan tällä alalla - rauhoittavaa. Olen kiitollinen kukkamerestä, joka on auennut kukkapenkkiimme. Vau! 

Tuomi tuoksuu aidan vieressä ja satakieli laulaa.Tähän ei voi kyllästyä. Niin kaunis on maa.