• Kävin ennakkoäänestämässä. Olen kiitollinen siitä mahdollisuudesta, sillä nyt voin mennä varsinaisena vaalipäivänä vanhempien luo. Puolueen ja ehdokkaan valinta tuotti kylläkin vaikeuksia, mutta nyt on arpa heitetty. :-) 
  • Olen erittäin kiitollinen siitä, että saan äänestää täysin vapaissa vaaleissa. Olen kiitollinen myös siitä, että maani on ymmärtänyt antaa äänioikeiden varhain myös naisille - sekään ei ole itsestäänselvyys.  
  • Äänestyspaikalla käymisestä tuli kiva miltei tunnin kävelylenkki samalla. Polvikin pysyi mukana, kun särkylääke vie kivun.
  • Kevät etenee. Sää lämpenee. Kevätsade tekee hyvää kasveille.
  • Äiti soitti eilisiltana itkien, haukkui minut pataluhaksi ja lopulta iski luurin korvaan. Tuntui kurjalta, että hänellä oli niin paha olo. Siihen ei mikään puhekaan auta - tämä ei ollut ensimmäinen kerta, ja olen sen jo oppinut, vaikka aina yritänkin selvitellä. Äsken hän soitti taas, nyt isän kunnosta huolestuneena, eikä varmasti muistanut eilisiltaa lainkaan. Se hyvä puoli Alzheimerin taudissa on, että ikävätkin asiat ja tunteet unohtuvat pian. 
  • Hoitaja oli ymmärtäväinen, kun eilen soitin ja pyysin myöhemmin illalla varmistamaan, että äiti on käynyt nukkumaan. Tuntuu mahtavalta, kun voi tuollaisessa tilanteessa siirtää vastuun jollekin, joka on samalla paikkakunnalla. Äidille tuli samanlaisia "kohtauksia" joskus kotona ollessakin, ja silloin tuntui puhelimessa turvattomalta jättää hänet sinne yksin ilman ketään, joka voisi auttaa. Olen valtavan kiitollinen hoitajista ja hoitopaikasta! Kunpa kaikille tarvitseville vanhuksille sellainen  järjestyisi - ja meille aikanaan.
  • Olen saanut olla viikonlopun kotona! Vaikka en olekaan saanut paljon näkyvää aikaan, olen kuitenkin puuhastellut koko ajan kaikenlaista kotihommaa.
  • Armaani kehui tänään laittamani aterian makua ja otti monta kertaa lisää! Tuntui mukavalta. :-)  
  • Onnistuin lataamaan uuden ohjelman tietokoneelleni. Tuollaiset puuhat eivät käy minulta käden käänteessä!
  • Keskiviikkona ja torstaina sain osallistua koulutukseen, jossa opin uuden teknologian käyttöä. Uskon, että monen toiston jälkeen opin käyttämään oppimaani jopa sujuvastikin.
  • Olen kiitollinen rauhanajasta, joka on kestäyt koko elinaikani. Toivottavasti jatkossakin.