Nyt se alkoi - hiihtoloma. Toivottavasti pääsen suksille mahdollisimman pian. 

Olen kiitollinen lomapäivistä. Olen kiitollinen mahdollisuudesta tavata sukua ja perhettä. Olen kiitollinen mahdollisuudesta virkistyä, kerätä voimia, nukkua, tehdä rauhassa kotihommia, toivottavasti myös lukea paljon.

Tänään olen kiitollinen myös siitä, ettei meteori osunut Suomeen. Ei myöskään asteroidi osunut maapalloon vaan sivuutti sen läheltä mutta tyylikkäästi.

Tänä talvena olen ollut jo pitkään kiitollinen siitä, että kevyen liikenteen väyliä hoidetaan niin hyvin. Aamuisinkin kulkureittini on aina aurattu töihin mennessäni, vaikka olisi pyryttänyt yöllä. Muistaakseni vain kerran tai pari olen joutunut kahlaamaan lumessa. Hiekoituskin on useimmiten mallikkaasti hoidettu (ja tänään huomasin, että ladun kanssa risteytyessä hiekoitus oli huomaavaisesti keskeytetty). 

Sain pankkiasioita hoidettua. Jotenkin aina vitkutan nettipankkiin menemistä, ja sitten on iso pino laskuja odottamassa. Nyt se on hetkeksi ohi.

Kiusaamisasian käsittely vei töissä lähes koko tunnin, ja kivat kevennysohjelmat jäivät pitämättä. Hyvä kuitenkin, että asioista saatiin puhuttua. Vaikuuksesta en ole vielä vakuuttunut - varmaan joudumme palaamaan aiheeseen.

Liityin pihabongausprojektin yhteydessä BirdLifen tukijoihin. Sain eilen postissa Talvilintuoppaasn, kuten oli luvattu, mutta myös linnunlaulu-cd:n ja mustarastaspinssin. Lintusten tunnistaminen helpottuu. (Bongauksen tuntematon laji taisi olla peipponaaras! Ei tullut mieleen, että niitäkin voisi talvisaikaan vierailla lintulaudalla.)