• Iso kiitollisuuden aihe on itsenäinen, vapaa isänmaa. Jo sata vuotta omien rajojen sisällä omin ehdoin. Mahtavaa!
  • Olen myös kiitollinen hyvistä päättäjistä, jotka ovat osanneet vaikeina aikoina tehdä päätöksi., jotka ovat myöhemmin osoittautuneet viisaiksi.
  • Olen kiitollinen siitä, että entisen vihollisen kanssa on onnistuttu luomaan hyvät naapuruussuhteet. Ne toivottavasti jatkuvat.
  • Suomalainen koulutusjärjestelmä on ollut maailman huippua. Maksuton peruskoulu ja yliopisto-opetus ovat ainutlaatuisia ja tuloksellisia. Käsittämätön virhe nykyhallituksilta on loistavan järjestelmän rapauttaminen. 
  • Olen kiitollinen omasta opintopolustani. Olen ihan vapaasti saanut valita, mitä haluan opiskella. Pääsin jopa kahteen yliopistoon, joista jouduin valitsemaan. Olen saanut tehdä työtä koko ajan vailla pelkoa työttömyydestä.  Minulla on mahdollisuus jatkaa eläkeikään asti, jos vain terveys kestää. Jos ei kestä, en silti joudu perikatoon vaan saan työkyvyttömyyseläkettä. 
  • Olen saanut koko ikäni hyvää terveydenhoitoa. Sata vuotta aiemmin olisin näillä sairauksilla kuollut jo monta kertaa, mutta nyt elelen mainiosti hyvien lääkkeiden ansioista. Keuhkokuumeet ja muut vakavat sairaudet on voitettu antibiootein. 
  • Minulla on ilo kuulua kahteen mainioon sukuun - avioliiton kautta itse asiassa kolmeen. Minulla on paljon rakkaita sukulaisia, joiden kanssa ei tosin nähdä välimatkojen takia kovin usein, mutta tiedetään toistemme olevan olemassa. Jos tulisi hätä, voisin heihin turvautua.
  • Minulla on paljon ystäviä. Siis läheisiä, luotettavia ystäviä. Kymmeniä, eri ystäväpiireissä. Joidenkin kanssa tavataan viikkojen välein, toisten kanssa vähintäänkin vuosittain. 
  • Olen saanut pitää vanhempani vanhaksi asti. Vielä nytkin on äiti, jolle soittaa ja jota tavata. Monilla ei ole yhtä hyvin. 
  • "Paljon on aihetta lapsella kiittää..." Ja minulla on onneksi myös kohde, ketä kiittää: "... Jumalan lahjoja kaikille riittää..."  🎶🎶