• Työt jatkuvat loman jälkeen. Työpäivät ovat olleet ennätyspitkiä vanhempainiltoineen ja -tapaamisineen. Hyvin ne ovat tähän mennessä sujuneet, mutta kroppa oireilee. Huomenna pitäisi olla tapaamisessa jo klo 7.45. Varsinaiset arviointitapaamiset alkavat vasta kevätlukukauden alussa. 
  • Olin viikonloppuna kotona - tai siis en matkustanut mihinkään. Tosi mukavaa pitkästä aikaa!
  • Kävin kirjamessuilla lauantaina. Raportoin siitä toisessa blogissa, kunhan ennätän.
  • Sunnuntaina kävin sekä Marimekon Ysmyssä Herttoniemessä (vaikka omatunto soimasi sunnuntaishoppailusta) että lähikirkon jäähyväismessussa. Meinasi tulla kiire, mutta Armaani vei minut autolla kirkkoon suoraan lounaspöydästä. :->
  • Sunnuntai-iltana korjasin vielä kokeet, ja sain tänään ne palauttaessani oppilaalta kiitoksia nopeasta korjaamisesta. Kiva kun sanoi.
  • Peruin aikakauslehtilehtitilauksen, kun en ole ehtinyt lehtiä lukea - olen nytkin kuukauden eli neljä numeroa jäljessä. Peruutuksen jälkeen sain päätoimittajalta tarjouksen 40%:n alennuksesta, jos jatkan tilaajana. Kappas. Kun Armaani lisäksi ilmoitti, että hänellä olisi kyllä talven mittaan aikaa lukea, tartuin tarjoukseen, ja jatkan siis kilpajuoksua ajan kanssa. Saa nähdä, kauanko menee, että pääsen lukemaan tuoreinta lehteä ilman että muita on rästissä. :-o  
  • Äidillä on vaihtelevia olotiloja, mutta yksinäisyys on jokapäiväinen vieras. Useimmiten äiti ehtii soittaa minulle jo ennen kuin ennätän edes lähteä töistä kotiin. Olen kiitollinen siitä, ettei hän puhelimen rikki ollessa unohtanut, miten sillä soitetaan. En tosin usko, että hän soittaa enää kenellekään muulle kuin minulle. Useimpina iltoina hänet myös valtaa uskon puute sen suhteen, että hän saisi vielä iltapalaa. Odottavan aika on niin pitkä!
  • Sain eilen viimein lähetettyä vapaaehtoisystäväpyynnön kaupungin vapaaehtoistyön koordinaattorille. Olen jo tuloksetta kysynyt SPR:n ystäväpalvelusta, Muistiyhdistyksestä ja seurakunnasta. 
  • Kellot saatiin takaisin normaaliaikaan. Kunpa typerä kellonkääntely lopetettaisiin. (Yksi asia, josta olen pres. Putinin kanssa samaa mieltä.)
  • Säät viilenevät ja luvassa on pian lunta. Ihanaa! Kunpa tulisi hiihtokelit.