• Äiti on edelleen sairaalassa. Hän oli alkuviikosta tosi heikkona. Tänään hän piristyi iltapäivällä joksikin aikaa ja saatoimme jutella. Sairaanhoitaja oli toiveikas paranemisen suhteen. Tänään osui olemaan erityisen mukava hoitaja paikalla juuri ennen kuin lähdin pois. Olen hänenlaisistaan tosi kiitollinen.
  • Äiti on ollut sairaalassa jo viikon. Olen kiitollinen siitäkin, että tämä sairaus osui syyyslomani aikaan ja saatoin olla hänen vierellään kolmena päivänä.
  • Ennätin lomalla käymään myös ystävien luona: tiistaina uutta mummonmökkiä ihailemassa Varsinais-Suomessa ja viime yön kouluaikaisen ystävän luona. Ihanaa, että hän jaksaa majoittaa minua silloin tällöin eikä tarvitse joka kerta olla hotellissa. (Aina en edes kysy, etten ole liikaa vaivaksi.) Kiva tavata.
  • Tihkusateet eivät ole vaivanneet lomalla - ulkoilla voi sateessakin, ja olen ehtinyt myös lukea lehtiä ja kirjaa. 
  • Nyt alkavat työasiat tulla mieleen ja viikonloppuna on aloitettava työskentely. Hyvä kuitenkin, että olen saanut olla muualla loman ajan. 
  • Olen hyvin kiitollinen kotimaasta ja rauhasta. Se ei ole itsestäänselvyys näinä aikoina. 
  • Olen myös kiitollinen maamme viisaista johtajista. Sekään ei ole näinä aikoina itsestäänselvyys! 
  • On hienoa, että saan tehdä töitä. Tämänikäisillä sekään ei ole itsestäänselvyys. Toki kunnan opettajana jäisin juuri nyt eläkkeelle, mutta valitsin aikanaan toisenlaisen työnantajan ja saan paiskia töitä vielä pitkään. 
  • Pidän hämärästä ja kynttilänvalosta. Niistä on mahdollisuus lähikuukausina nauttia vallan mainiosti. 
  • Nyt istun junassa. Se lähti ihan aikataulussa. Aihetta kitollisuuteen!